Hästen som saknar ett "mitt i mellan".

Winnie och jag har ju busat massor den senaste tiden och inkallningarna har suttit super. Tills nu. Tidigare har jag alltid kunnat kalla in Winnie genom att långsamt (eller snabbt) slå med sticken i marken och luta mig bakåt. Det har funkat utmärkt.

Samtidigt har jag tränat på att hon ska backa. Numera kan hon backa förvånansvärt bra bara jag vickar på pekfingret, något hon aldrig gjort tidigare. Och vad händer då? Jo, inkallningarna funkar inte alls. Försöker jag kalla in henne backar hon bara undan istället.

Samma sak var det när jag började med NH förra året. I yoyo-leken kunde hon komma mot mig, men inte backa. När jag sedan tränat ett tag kunde hon backa, men stod som fastfrusen när man försökte kalla in henne. Och det handlar inte om att jag bara tränar en enda grej eller så, utan Winnie är helt enkelt sådan. Tror jag i alla fall. Jag har försökt göra inkallningar hela tiden samtidigt som jag tränat backa, men ändå backar hon hellre nu än att komma mot mig.

Får slappna av lite och börja om antar jag… Det blir nog bra tillslut. :)

Vad har ni hästmänniskor mest problem med i eran träning?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är lättirriterad och förväntar mig för mycket saker och ställer för mycket krav på min ponny och han blir lätt uttråkad. Så jag försöker motivera honom med något,men vi tränar på det:)

Datum: 2010-12-09 Tid: 18:37:54
Postat av: Karuzela

Jag har svårt att vara konsekvent. Det är typ det enda jag kommer på just nu, men det kan faktiskt resultera i bekymmer enligt tanterna i stallet.

Datum: 2010-12-10 Tid: 16:24:00
Hemsida: http://hastfilosofi.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec