Sann vänskap?

Vad definierar vänskap egentligen? Jag har ofta funderat på det på senaste tiden. Att man sammarbetar bra? Att man vet allt om varandra? Att man bara kan vara? Att man förstår? Att man förlåter?

Jag vet inte allt om Bella. Jag tror jag knappt vet hennes favroitfärg. Ändå är hon den jag kallar min bästa vän, för jag känner henne ändå. Jag vet oftast hur hon reagerar på saker, vad hon skrattar åt och vad hon blir upprörd över.  Kanske inte alltid men oftast.

Winnie känner jag på ett annat sätt. Jag vet hur hon ska reagera på vissa saker innan hon gör det. Är hon påväg att explodera och sätta av i en av hennes rusgalopper runt i paddocken känner jag den spänningen byggas upp och vet att den närmar sig. Tyvärr dras jag med i strömmen och exploderar precis innan henne, jag blir stressad eller irriterad och orsakar hennes race runt paddocken. Men det är en annan sak. Jag känner henne.

Och mina andra vänner? Jag vet mer eller mindre om dem. Ändå brukar jag säga att de är få men nära. Så vänskapen kanske inte ligger i kunskapen om varandra, utan vad man känner. Jag blir lycklig av mina vänner, de får mig att må bra och skratta. Till om med när vi blir irriterade på varandra tycker jag om det, eftersom man kan uppskatta allt mer om det finns ett bra och ett dåligt.

Vad tycker ni om vänskap?


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec