Ytterligare en fantasilös rubrik.

Igår hjälpte mamma mig att hoppa med Winnie. Jag hoppar enstaka hinder själv, men något mer avancerat vill jag ha någon som står bredvid och påpekar vad jag gör fel. Eller snarare vad jag behöver göra annorlunda för att det ska bli rätt. Både hoppningen och dressyren har blivit enormt påverkade den senaste tiden, och har gett plats åt horsemanship träning. Största anledningen är att det helt enkelt är för varmt. Jag har inte kännt mig så lockad att sätta på Winnie sadel, träns, skydd och själv krypa ner i hjälm och väst, för att sedan köra 40 minuter hårdträning i paddocken. Allt i 25 grader i skuggan och stekhet sol. Ridhus finns, men då kokas man istället i fukt. Det är alltså lättare att ta det lungt på marken med kuselusen. Men det är ju som en liten semester för W.

Tillbaks till saken. Winnie är bäst. Som vanligt. Igår hoppade vi en 1.10 oxer, och dessutom lyckades vi ta banken (exakt denna, bild tagen på SORF! Hästen hoppar upp på banken, tar ett galoppsprång och hoppar ner igen) utan att rusa iväg och bocka efteråt - något hon har en tendens att göra annars!

Nu ska jag iväg och köpa flugmedel till henne. Stackarn blir ju halvt uppäten i hagen, trotts att vi har långtidsverkande flugmedel på henne. Så nu ska jag köpa en sprayflaska och gå lös på små odjur! Mohahahahaha!


Kommentarer
Postat av: Elkah

Mmm, lyckost som lider av flugor. Här är det knott, mygg och BROMSAR överallt!!



De har till och med gett upp att springa undan längre, de bara står och viftar bort dem och stampar med hovarna ibland.

Hehe, stackars Lilleman som smakar så gott tycker det är hemskt med alla insekter "who want's a piece of him". :/

Datum: 2010-07-05 Tid: 16:27:52
Hemsida: http://switchit.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec