Duktiga flickan.

Jag vet att jag tjatat om det nästan varje gång jag pratar om Winnie, men det tåls att upprepas.
JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA HÄST!

Jag kände inte riktigt för att rida idag, så jag tränade lite från marken i paddoken. Prövade något nytt, nämligen att om jag kröp ihop lite, lutade mig bakåt och backade skulle hon följa efter. Så början av en inkallning kanske man kan säga. Hon skulle dessutom följa efter om jag svängde åt något håll. Och gud så duktig hon är. Hon är så känslig för kroppspråk. Om jag lade kroppsvikten på höger ben och svängde lite åt höger svängde hon direkt efter. Eller ja, ifall man hade hennes fulla uppmärksamhet alltså. Det är det vi har lite problem med, eller jag har problem men kanske.

Jag har inte riktigt lärt mig än att se skillnaden mellan när hon tittar på mig och är helt uppmärksam och när hon tittar på mig och tänker på att beta på en grön sommaräng. Det kommer vi få träna lite på, men hon är ju så ung så det är inget jag oroar mig för, hihi.


Kommentarer
Postat av: Matilda

SV: Jag kan hålla med om det där med tränset, jag tänkte inte på det innan!!

Vill så ha grimman!! Så snyggt är det!!

Datum: 2010-06-14 Tid: 21:41:58
Hemsida: http://vickysutbildning.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec