Jeeez.

I går kväll åkte mamma och tog hand om kusen min. Medan hon är där blir hon tydligen tillfrågad att pröva att rida en ganska ny häst i stallet. Och det gjorde hon. Och ramlade av.
Vid nio någon gång ringer hon och säger att hon ramlat av och ska åka in och kolla hur det är. Därefter ringer ägaren till hästen och säger att hon nu är påväg till Västerås i ambulans för att undersöka. Någon gång vid halv tolv skickar hon ett sms och säger att mamma ligger på röntgen.
Först klockan två får jag kontakt med mamma. Vi pratar lite och lägger sedan på. Fram tills dess har jag inte sovit något alls. Slumrat några minuter på sin höjd. Därefter somnar jag och sover en halvtimme kanske, sedan vaknar jag och skriver lite på sms. Vi kommer överrens om att jag inte ska åka till skolan dagen efter utan komma dit. Jag tror jag somnade om en kort stund igen, vaknar, svarar på sms och somnar om igen vid tre, halv fyra.
Sover till sju, vaknar och svarar på fler sms från mamma, Gunilla och hästens ägare. Lyckas somna om igen, men vaknar vid åtta och är för "stressad" för att kunna somna om. Ligger en stund och försöker, men ger sedan upp och börjar packa i ordning en väska med saker åt mamma.

Behöver jag säga att jag är dödstrött just nu?
Vi har hälsat på mamma och hon är okey. Hon har "brutit ryggen", men det är inte så illa som det låter. Som jag förstår det har hon brutit av tre av de där små benbitarna som går ut från ryggkotorna. De tre översta i ländryggen.
De självläker, som tur var. Men det kommer ta rätt länge. Som tur var kommer hon snart hem.



Nu ska jag snart sova, är helt slut. Först ska jag dock jobba lite med en läxa vi har. Hatar argumentationer. Jag börjar jämnt argumentera mot mig själv! Oftast står jag lite på båda sidor. Jag är lite av båda. Neutral. Jag är Schweiz! (Twilight-skämt)
Blah.

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Åh så tokigt det kan bli... nu hoppas vi Anna läker ihop och mår bra igen. Vi ställer upp för henne..och jag ställer upp för dig !! Hör bara av dig om det är något gumman !! ..dygnet runt !!

Datum: 2010-05-17 Tid: 17:41:11
Hemsida: http://www.smulan-67.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec