Min ängel.

Idag gick det bättre än någonsin tidigare. Löst i ridhuset från marken. Vi busade, sprang runt och hoppade hinder som av någon anledning stod uppställda. Lågt, visserligen, men löst. Jag sprang först, Winnie några meter efter och skuttade över bakom mig. Skickade henne över andra hinder, gjorde supersnygga (RIKTIGA!) inkallningar i trav, löslongering, varvbyte och bara allmänt bus. Vi leker verkligen, på vårt eget lilla vis, och det känns fantastiskt. Winnie bockar, kastar sig undan och slänger sig hit och dit. Samtidigt var hon noga med att jag inte var i närheten av henne när hon gjorde detta, så jag inte blev påsprungen eller knockad av en hov.

Dock har jag börjat träna mer med godis. Berömma med godis. Mat motiverar Winnie, och så länge man inte lockar henne tycker jag det är okey att använda godis i träning. Wims vet att hon inte får tigga, och även om hon ibland fuskar behöver jag bara spänna mig så vänder hon tillslut bort huvudet.


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec