Miss Winnie.

Direkt när jag vaknade idag, vilket i och för sig var klockan kvart i elva åt jag lite och åkte till stallet. Planen var att hinna använda ridhuset innan det kommer för mycket folk. Och idag lyckades jag äntligen. Tog med mig repgrimman, arbetsrepet, halsringen, sticken, hjälm och väst och dessutom en filt… återkommer till den.

Tänkte först börja lite med repgrimman och arbetsrepet men ändrade mig och släppte henne löst. Det har ju inte funkat alls för oss på senaste tiden, och fröken W vände direkt jag släppte henne och skrittade iväg för att lukta på en hög skit, något hon ofta gör. Jag lät henne nosa lite och drev sedan på henne med sticken. Vi gick så ett tag, runt i ridhuset. Sedan bjöd jag in henne, och efter lite övertalning kom hon. Så fortsatte vi i den stilen, gick lite, stannade och myste, gick lite till och myste lite till. Efter ett tag prövade jag att trava och stanna utmed en av ridhusväggarna, och det funkade också bra. Sedan lite löslongering i skritt. Det krånglade faktiskt lite, och påminde om när jag prövade det första gången.
    Jag skickar ut Winnie på en volt runt mig, och hon driver iväg, jag skakar lite med sticken mot hennes bog och lutar mig bakåt, hon vänder upp mot mig, jag höjer handen för att hon ska hålla sig på spåret, hon driver iväg igen. Men efter några försök lyckades vi – jag – hitta en balans i rörelserna och hon gick på en bra volt runt mig. Vågade inte pröva i trav, vi får börja smått istället.
    Hon drog iväg några gånger, och började galoppera ibland. Men egentligen är det ju bara bra att hon busar av sig lite och faktiskt har energi.

Därefter red jag. Löst. Älskade, underbara häst. Lade filten på ryggen för att sitta lite bättre, använde halsringen och sticken utan stringen som förstärkning. Att stanna gick inte så bra, men styrningen funkade någorlunda. Skrittade bara, men å så härligt det var!

Tömkörde henne lite också efteråt. Vi är inte så duktiga direkt, prövade första gången igår, haha. Tycker att det är så svårt att ge eftergift, och Winnie hade lite problem att svänga när jag försökte göra det.

Därefter släppte jag ut henne i hagen igen så hon fick äta sitt lunchhö, och gick och mockade och fyllde mat. Därefter gick jag ut i hagen igen och satte mig där och bara myste medans hon åt.

Härlig dag!
Gammal bild på min panter. Foto; Isabelle Erixon


Kommentarer
Postat av: N

winnie är söt <3

Datum: 2010-11-17 Tid: 08:22:55
Hemsida: http://nattayouknow.blogg.se/
Postat av: mimmi

så häftig bild! :)

Datum: 2010-11-23 Tid: 08:43:49
Hemsida: http://mimmipiggthebest.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec