Dreams dreams.

Visst är det underbart att vakna ur en bra dröm? Jag gjorde det i morse, tror nog det var första gången det var en riktigt bra dröm. Jag är aldrig rädd efter en dröm, men i de drömmar jag minns är jag alltid stressad eller orolig. Som när man måste springa, men inte kan? Så att jag idag drömde en fullständigt stressfri och faktiskt helt lycklig dröm var skönt. Och jag har faktiskt drömt den tidigare... för en massa av år sedan. Alltså fem-sex år sedan! Dock vet jag inte riktigt vad det handlar om, men tänk er en gammal julkalender. Lite "udda-grupp-människor-hjälper-liten-tjej-med-problem"... Och nu var jag liksom... "på återbesök". HAHA.

Dessutom såg jag mitt första ansikte i en dröm! Jag vet att det låter väldigt konstigt, men alla mina drömmar är 90 % svart, och 10 % dissiga, mörka färger. Ser jag mig omkring i en dröm, så ser jag i princip fem meter omkring mig. Knappt. Resten är svart. Och allt över axlarna är dimmigt svart. Jag ser aldrig några ansikten, jag vet bara helt enkelt vem som är vem. Undantag för idag. Jag såg ett ansikte! Och det var inte ens ett jag sett tidigare, utan fullständigt påhittat. Som om det skulle intressera någon, haha.

Vad brukar ni drömma om?
Och hur brukar era drömmar se ut?

Kommentarer
Postat av: Ebba

Mina drömmar kan vara hur knasiga som helst x)

T.ex. Jag kommer ihåg två drömmar jag har drömt dom senaste två veckorna. I den ena drömmen chattar jag med en kille i klassen och i den andra blir jag ryttare på ett stall trots att jag är en fullkomlig främling för den som äger stallet.

Och oftast kommer jag tråkigt nog inte ihåg drömmarna.



Men jag vet inte riktigt hur dom ser ut, men tror jag brukar se ganska mycket i mina drömmar. Som i den när jag blev ryttare på ett stall, där gick vi ovanför havet och mitt i havet fanns en liten ö med ett stall och en paddock. Och till vänster var det höga berg med träd på... så jag ser miljön ganska mycket tror jag ^^'



Lång kommentar det blev o.o

Datum: 2010-10-15 Tid: 15:24:35
Hemsida: http://ebbaamalia.blogg.se/
Postat av: Karuzela

Jag drömmer nästan alltid om hästar, häxor, troll och sådant. Eller äventyrsdrömmar. Jag flera stycken återkommande drömmar. De flesta av dem kommer jag aldrig ihåg även om jag kan drömma dem flera nätter i rad.

Men en kommer jag ihåg, och där är att jag springer i en skog. Det är en klar morgon och jag är på väg till en stuga. Jag springer över en bro, bredvid en liten å, och sedan kommer jag till stugan där ett litet manligt skogstroll väntar på mig. Bredvid skogstrollet finns en brunn och bakom honom finns stugan. Trollet och jag brukar ofta springa efter varann, men någonstans i drömmen försvinner han alltid. Sen varierar det vad som händer.

Datum: 2010-10-15 Tid: 17:56:51
Hemsida: http://karuzela.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec