Jo, men jag är fortfarande sjuk...

Så länge jag ligger ner är det okey, men bara att gå genom lägenheten till toaletten tycker min kropp är ansträgning nog och jag hostar som tokig... Känner mig dessutom väldigt svag och yr, blä. Är hemma idag med, mamma ringde till sjukhuset i morse så halv fyra har jag en tid med läkaren. Jag tror inte det är något större fel på mig, jag brukar ju bli ordentligt sjuk då och då och hosta halsen av mig. Men det känns ändå bäst att kolla, speciellt eftersom jag är så skakis den här gången. Mindre kul...

Något annat som är mindre kul är att jag saknar min häst så jag håller på att gråta. Visserligen var jag där i lördags, men det hindrar inte mig från att sakna henne mindre. Fina flickan. ♥
Det faktum att jag dessutom tillbringat fyra dagar med att titta på var enda horsemanship video jag kan hitta på Youtube gör inte saken bättre. Har massor med insperation! Funderar på att gå till platsen jag är i början av den här videon igen... Det är innom synavstånd från stallet, men i skymundan. Halva anledningen är att det kryllar av rekvisita där, heh. Gamla tunnor, bildäck, bänkar och massa annat skoj man kan använda sig av att hoppa över så. Halva andra anledningen är att stallchefen vill att jag ska ligga lågt med träningen när någon är i närheten (hon var dock noga med att poängtera att det jag gjorde var bra). Det är nämligen endel ridskoleelever som börjat gå in till hästarna i hagen (vilket är en 15-20 hästar i samma hage!) och försökt... ja, vad de nu gjort... träna dem? Samt att en ponny som blivit tränad att buga la sig ned på en lektion... med ryttare på ryggen. Jeez...
Inte för att jag tror att det ändras för att jag gömmer mig när jag tränar, men det är faktiskt bra för Wims och mig att få pröva på nya platser.
Aya, babbelfia.. Ha de gött.

Kommentarer
Postat av: Emelie Källman

sv Jag tror det är det som gör mig nervig x)

---

Krya på dig!

Datum: 2010-10-11 Tid: 18:19:17
Hemsida: http://mellliie.blogg.se/
Postat av: s

men jag har bara tränat på de 1 gång ;) men först när jag kom på att jag skulle träna han så skulle jag kratsa hovarna och då la han sig end på framknäna. Så kan kunde ju redan :p

Datum: 2010-10-12 Tid: 18:55:11


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec