Och så en liten Winnie uppdatering...

Bella tar hand om Winnie på fredagar, men nu i fredags följde jag med ändå.
Bella red lite i skritt och trav barbacka, och sen skulle jag få träna lite i paddocken medans Bells fotade. Självklart dog hennes kamera precis när hon skulle ta första bilden... Det är väl min vanliga otur eller vad tror ni? Mja, vi får fota någon annan dag!

Men, jag tränade lite som vanligt, och bestämde mig sedan för att pröva hindret igen.
Av erfarenhet vet jag att allt går dåligt andra gången man prövar någonting med Winnie. Sedan forsätter man öva lite smått, och så funkar bättre och bättre! Så tanken var att hoppa henne två dagar i rad nu, och sedan låta henne vila och inte behöva göra det på en vecka kanske. Bara för att liksom befästa vad jag vill.

Och föga förvånande gick det dåligt!
Jag bad henne följa mig mot det i skritt först, ett 'hinder' på runt 20 centimeter. Hon stannade framför. Jag kallade på henne igen, och hon klev över. Vi prövade det några gånger till, både skritt och trav, och det gick helt okey. Hon var inte direkt taggad som torsdagen, men hon kom över i alla fall. Så jag lade upp det till 50 igen, och bad henne hoppa det i trav. Hon sprang på sidan. Jag prövade igen. Hon sprang på sidan. Så sista gången jag försökte var hon påväg att springa förbi igen, då kallade jag snabbt in henne mot mig, och hon kom faktiskt! Men då försökte hon smita förbi på andra sidan, mellan mig och hindret. Jag tog ett snabbt steg framåt och liksom "tryckte" bort henne. Med kroppspråket och energin, inte bokstavligt talat. Hon bytte riktigtning igen, och var nu precis framför hindret. Jag studsade till, och Winnie hoppade. Det var verkligen inte graciöst på något vis, men över kom hon. Efteråt verkade hon riktigt nöjd med sig själv, och jag proppade i henne några godisar och kliade henne massor för att hon skulle förstå att hon var duktig.

Så nu ska vi avakta med detta, och träna på annat.
Vi får se om det går igen om någon vecka!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec