Winnie.

Så mycket... MÄNNISKA  jag varit.

Emelia gjorde en session (djurkommunikation) med Winnie, och talade om att jag borde träna mer i mörker. Jag var tveksam. Vad skulle mörker göra för skillnad? Snarare tvärt om, jag trodde jag trivdes bättre i ljus.
Hur som helst tränade jag ridhuset och gick det underbart, jag försökte verkligen lyssna och andas. Leva i nuet. Det var riktigt roligt och mysigt, bästa på länge. Jag lyssnade verkligen på vad Winnie försökte säga mig.

Så blev vi ensamma i ridhuset och jag släppte henne lös. Bestämde mig för att följa Emelias råd om mörker, vad kunde jag förlora? Släckte ned allt utom några lampor på läktaren. Sedan slöt jag ögonen, andades och började gå. Tänkte inte på någonting, utan gick bara omkring och andades. Winnie följde varje steg jag tog, även när jag började springa. Så fort jag kände att koncentrationen gled iväg, då vände Winnie genast bort från mig och försvann bort mot andra änden av ridhuset. Då stannade jag och andades, slöt ögonen och slappnade av. Tänkte inte på något. Plötsligt kom Winnie smygande och puttade mjukt på mig. Jag stannade och funderade på varför jag trodde att jag föredrog att träna i ljus. Tänkte göra en lista med för och nackdelar, men hann bara punktera upp en grej på den (så kallade) positiva listan; "Det gav bättre kontroll."
Kontroll.
Där har vi hela problemet. Fina häst, hon lär mig så mycket. Och om du läser detta Emilia vill jag tacka igen, för typ tjugonde gången...

Vackra ängel.


Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag är bara så glad att jag kunde hjälpa er :D

Datum: 2011-01-10 Tid: 12:22:22
Postat av: mimmi

vackra häst! :)

Datum: 2011-01-11 Tid: 19:39:28
Hemsida: http://mimmipiggthebest.blogg.se/
Postat av: Natta ~ Thewhitehorses

fina winnie :D:D

Datum: 2011-01-12 Tid: 23:50:38
Hemsida: http://thewhitehorses.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec