Att sätta eld på regnet och andra omöjligheter.

Man kan ju lungt säga att jag får pröva på allt på min praktik. Jag har bakat, gjort mackor, svurit åt kaffemaskinen (nej, jag kan inte säga att jag använt kaffemaskinen tyvärr eftersom 'använt' kräver att man fick fram någon form av resultat... jag fick fram någon form av katastrof... vilket i och för sig är ett resultat men sak samma), stått i kassan, hjälpt kunder, städat och fyllt påsar med te och godis (inte i samma påse alltså..) och så vidare. Klassiska cafegrejer.
Jag har också - dessa veckor efter jul - lekt byggnadsarbetare. Jag har främst målat väggar och tak (och mig själv men mer om det senare), men det har varit full rulle från morgon till kväll på grund av renovering. Total renovering. Sådär "nu-river-vi-ner-så-mycket-vi-kan"-renovering. Inte en vägg stod kvar i princip, allt blir nytt! Och väldigt fint!

Jag har kommit fram till att jag har en förbannelse över mig. Jag får målarfärg överallt. Så fort jag tar i något som kan färga av sig så - BAM! - så ser jag ut som en färgfabrik exploderat. Allvaligt talat, jag kan inte ens hålla i en bläckpänna utan att få bläck på fingarna, tänk då mig med en pensel och massa väggar att måla!

Min arm i onsdags, och då hade jag ändå tvättat bort det mesta från händerna... De såg ut som om jag doppat hela handen i målarfärgsburken innan... Jag vet inte hur jag lyckas, jag bara gör det....



I morgon ska vi i alla fall öppna igen! Om allt går som det ska...

I morgon kommer även min vän Mikaela hit från Stockholm och sover kvar. Och sen på söndag är det introduktionskurs i NH. Det kommer hållas kurser i vårat ("vårat") ridhus ordnat av Sala Western Riders, och vi ska vara med! Gött. Utan häst denna gång, men teori är ju också skoj.

*

Angående rubriken så kan jag tala om att jag är så fruktansvärt trött på Adele! Hon är bra, till och med BRA. Men när man spenderar en hel dag med Mix Megapol på i bakgrunden, så tröttnar man. För Mix Megapol älskar Adele. De spelar "Set fire to the Rain", "Someone Like You" eller "Rolling in the Deep" var tjugonde minut. Någon av dessa låtar. Var. Tjugonde. Minut! Speciellt Set Fire to the Rain. Man kan inte sätta eld på regnet, det är mot logikens alla regler. GAAH...

Nej, nu måste jag ta och byta om. Idag är sista finputsningen typ. Bära upp allt och ställa ut allt och baka baka baka.
Jooobba, jooobba, joooooooobba!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sv.

Hej :)

Okej,då vet jag. Får se om jag kommer! :)

Datum: 2012-01-27 Tid: 12:23:56
Hemsida: http://stallbernhardsro.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec