My little angel.

Tänkte göra en liten uppdatering om vad som hänt med Winnie under sommaren.
Tittar ni tillbaka i bloggen pratar jag om en hel del framsteg. Vi prövade ju lite löslongering i början av sommarlovet och jag var överlycklig att det gick så bra. Saken är den att jag klantade till mig, rätt ordentligt!
De av er som är hästintresserade vet att det finns en oskriven regel att man gör allt på vänster sida. Sadlar, tränsar, sitter upp, leder hästen... Frågar man en enorm hög hästmänniskor kan antagligen 10 % svara rätt, att det hänger kvar från tiden då man använde hästar mycket i militären. De övriga 90 % rycker på axlarna och säger att "så är det bara".

Utan att riktigt tänka på det var detta vad jag gjorde fel.
Förutom att leda och sadla osv så har jag även gjort det mesta av träningen i vänster varv. Det gick så bra, och jag fortsatte helt enkelt på det spåret. Det var någonstanns då när jag började kunna löslongera henne som jag insåg att detta gick i vänster varv, medan jag knappt kunde få henne att skritta ett varv på en långsida utan att hon bytte varv. Hörnen var en mardröm.

Så, jag började lägga all energi på det istället.
Tyvärr brydde jag mig inte om vart hon gick i höger varv, bara att hon gick i höger varv. Detta resulterade i en häst som gick på fyrkantspåret. Hela tiden. Vad man en gjorde. Alltid.

Sedan dess har jag jobbat för att "få tillbaka henne".
Helt enkelt jobbat på att få henne att hålla sig nära mig igen. Och sett till att göra allt i båda varven. Det har gått riktigt bra, och nu börjar löslongeringen sitta rätt bra igen, i båda varven! Hon är fortfarande lite väl... "utåtsträvande". Hon försvinner lite för långt bort då och då. Men vi kämpar på.
Fina, fina flickan.

Bella ska med och filma någon gång nästa vecka hoppas vi!
Vill ni se en film?

Kommentarer
Postat av: Johanna [s h o n a l i]

sv. Fusk ju! Jag började igår... :P

Datum: 2010-08-20 Tid: 21:01:14
Hemsida: http://shonali.blogg.se/
Postat av: Ebba

Grattis på namnsdagen! :) [ 21 Augusti ]

Datum: 2010-08-21 Tid: 12:00:21
Hemsida: http://ebbaamalia.blogg.se/
Postat av: Linnea

Vill se film ;P

Datum: 2010-08-21 Tid: 18:42:57
Hemsida: http://llinneasfoto.blogg.se/
Postat av: Hon.

Såg i almanackan att du hade namnsdag, grattis!

Och ja, jag vill se film. :>

Datum: 2010-08-21 Tid: 20:40:18
Hemsida: http://himitsu.webblogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec