Svar på en anonym kommentar.

Egentligen brukar jag inte svara på anonyma kommentarer - främst eftersom det inte finns någonstanns att svara, haha - men jag känner att jag borde göra det här. Mår nämligen inte så bra ifall någon tror att jag misshandlar min häst.

Denna kommentar finns på ";; Ibland går det inte som man tänkt sig..."
i början, när hon inte ville trava efter dig först, så slog du till hästen med carrot sticken :s ehhhm... ogillar människor som gör så för att den inte vill som man tänkt sig...

Herregud nej! Jag driver henne helt enkelt genom att föra sticken mot hennes bakdel, möjligtvis petar jag till henne lätt. På vilket sätt är det värre än att använda ridspö när man rider? Jag skulle kunna skriva ihop en text om min syn på horsemanship, har tänkt göra det flera dagar nu men inte hunnit/orkat. Men kort sagt försöker jag röra Winnie så lite som möjligt. Det är därför jag så sällan arbetar med Winnie i repgrimma/arbetsrep. Inte för att det är fel, utan för att jag är osäker själv på hur jag ska göra och därför vill ge Winnie en chans att bara gå därifrån. Och dessutom tycker jag inte om att skaka i repet för att hästen ska backa till exempel. Istället slår jag i marken. Det är i princip det mina träningar går ut på, lyssnar inte Winnie slår jag arbetsrepet/sticken i marken istället för att skaka Winnie i repgrimman.
Men jag skulle aldrig slå henne!

Denna kommentar finns på "i love you ;;"
du sitter jättekonstigt och typ lutar dig framåt ? :s
iaf, tro inte att du är bäst i nh och sånt.

På första meningen... Usch ja! Insåg inte det förrän jag såg filmen. Sitter som en riktig kratta, haha! Tack och lov gör jag oftast inte det när jag rider "vanligt", min sits har blivit mycket bättre de snaste året. Men eftersom det var andra... tror jag? Kanske tredje... gången jag red i repgrimma, och dessutom första gången jag försöker rida enbart med sistsen och benen... ja, det kanske är förlåtligt att jag sitter dåligt?
Och så den andra meningen då... Ja du. Vad säger man? Det är intressant att se hur 90 % av världens befolkning verkar tro att man är bäst på grund av att man lägger upp något eller säger en del saker. Jag tror inte jag är bäst på NH, jag kör helt på principen "gissa och hoppas på det bästa". Jag testar, inser att det inte funkar, testar något annat och inser att det funkar. Dessutom har jag en enormt possitiv och duktig häst för ändramålet. Winnie är en smart häst, och i princip allt vi lyckats lära oss beror på henne.


Och som en liten avslutning.
En person hade lagt upp en kommentar som jag inte tänker lägga upp här. I själva verket har jag tagit bort den helt, eftersom den var både onödig och snudd på elak. Denna person tycktes uppskatta kommentarer jag skrivit på en annan blogg, men verkade ha uppfattat dessa kommentarer som om jag försökte vara bättre. Vilket ABSOLUT inte är fallet.

Jisses, vad hände egentligen?
Jag har aldrig menat att jag är bättre än någon! Det har jag aldrig gjort.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag tror den som lämnade komentar nummer 2 bara är avundsjuk. Jag tycker du verkar bra på nh men jag har aldrig sett dig skriva att du är bättre än alla andra på det. Det är bara larvigt att posta såna komentarer.



Lite ot nu men jag råkade högerklicka på en av dina bilder när jag skulle scrolla ner (skulle aldrig sno någons bild) så såg jag texten, haha. x)



Ha det bra Jonna!

Datum: 2010-08-30 Tid: 19:59:36
Postat av: M

Ju mer man lär sig

Desto mer inser man hur lite man kan

Den som tror sig veta allt vet egentligen väldigt lite



Jag tycker att du verkar vara en väldigt vettig tjej med vettiga tankar om horsemanship o förhållande till hästen.



Alla kan ha dåliga dagar... vi är inte mer än människor o hästen är inte mer än häst



Ta inte åt dig av kommentarer som enbart har i syfte att racka ner. Folk som ödslar tid o energi på att "ogga" upp sig är inget att fästa sig vid. De är inte mogna nog att inse sina egna fel o brister...



Jag har konstaterat att jag gillar o kika in här o läsa om dina hästfunderingar...

Datum: 2010-08-30 Tid: 23:06:49
Hemsida: http://grankott.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du verkar kunna mer än vissa andra i alla fall. Eftersom du är ödmjuk ...

Datum: 2010-09-05 Tid: 12:04:57


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec