Älskade ängel.

Winnie överraskade mig stort idag!

Jag var ute och tränade med Winnie och tränade i stora hagen, och fick på ett vis bekräftat att det absolut finns möjlighet att genomföra den där hemligheten jag pratade om förut. Tänker fortfarande vara hemlighetsfull än så länge, men med lite tur får ni reda på allt nästa vecka. Hur som helst ringde jag Bells för att berätta nyheten, och lät Winnie vara för sig själv. Har en egen tanke att jag inte kan kräva hennes uppmärksamhet. Jag kräver alltså inte att hon ska hålla sig nära mig om jag gör något annat. Men den här gången stannade hon i närheten av mig medans jag pratade i telefonen.

Plötsligt inser jag att hon börjat gå iväg, och jag följt efter. Utan att i över huvud taget reflektera över vad jag gjorde. Och vad gör min häst? Jo, hon kör circling game helt själv. Runt mig, utan att jag ens tittar på henne. Förvånat kallar jag in henne och ger henne godis, och fortsätter sedan att prata. Jag började gå runt lite, vilket jag alltid gör när jag pratar i telefon, och plötsligt ser jag hur Winnie börjar gå runt mig IGEN! Berömmer, och står sedan still och gör ingenting förutom att prata, varpå Winnie går tre varv runt mig i skritt, helt på egen hand. Hon bjuder på det! Hon gör det av egen fri vilja. Hon VILL arbeta. Hon vill ha beröm.

Jag trodde aldrig vi skulle komma dit förrän om flera år. Winnie har varit sådant, lite lat och bekväm av sig. Gör saker, men bara när man ber tydligt om dem. Men hon har blivit galet mycket piggare och samarbetsvilligare den senaste tiden. Det är underbart!


Kommentarer
Postat av: s

ville bara säga att du är verkligen är sjukt duktig!! Önskar också jag hade en häst som jag kunde träna med :)

Datum: 2010-12-03 Tid: 17:23:20
Hemsida: http://simplyythebest.blogg.se/
Postat av: Edda

Åh, vad underbart! Grattis till dig och er för tusan! Och kramar till er båda! Fan vad kul! :D:D:D <3

Datum: 2010-12-03 Tid: 17:56:17
Hemsida: http://secondclasskid.blogspot.com
Postat av: Ebba

Gud vad kul! :D

Datum: 2010-12-04 Tid: 12:40:36
Hemsida: http://ebbaamalia.blogg.se/
Postat av: Karuzela

Åh vad härligt! Grattis!

Alltid lika underbart när en häst verkligen vill jobba! ;>

Datum: 2010-12-05 Tid: 12:22:28
Hemsida: http://hastfilosofi.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Så har cnatte också börjat göra, så himla mysigt :)

Datum: 2010-12-05 Tid: 15:25:22


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec