iPhone 16GB 3G S

Jag är kär. Den är så söt.
HAHA.

Dock har jag inte fått igång den än. Jag köpte den ju av en privatperson, men i obruten förpackning. Mamma och jag har försökt att klura ut hur det kom sig, när den såldes för halva priset mot i butiker. Jag föreslog "30-dagars-returrätt" hade gått ut, men det lät ju ändå fel?

Väl där inser vi att den stackars säljaren tror att han gör ett superkap, medans han egentligen håller på att skapa sig en biljett till Lyxfällan. Han har tagit ett erbjudande om "skaffa-Halebop-abonemang-och-få-en-iPhone-för-en-krona!". Alltså, jag köper nu en mobil han betalat en krona för. Och det tjänar ju han massor på. Eeeeeeller inte.
Vad killen glömmer är att han måste betala 200 kronor i måndaden i två år, på abonemanget. Slutsumman; 4800 kronor. 300 kronor mer än vad jag köpte mobilen för.

Tycker lite synd om honom, men själv gjorde jag ju ett kap i alla fall. Halvt om halvt. Nu måste jag iväg och införskaffa ett Halebop kontantkort, eftersom det inte går att låsa upp iPhonen med något annat än Halebop. Så för att kunna använda Tele2 måste jag alltså ha ett Halebop SIM-kort först. Krångligt, men vi har ändå pratat om att köpa ett sådant och ha i en mobil som ingen använder som ska ligga här hemma. Så... nu ska jag iväg till Expert, ICA eller OKQ8. Hejsvejs.

Kommentarer
Postat av: ida

men nej, ni båda har rätt på¨nått ett sätt, han kanske inte har råd att betalla hela summan på en gång, + att han nu kan ringa för 200 kr i månaden eller mer, han lixom del betallar hela grejen ;) <31

Datum: 2010-07-01 Tid: 10:53:33
Hemsida: http://idasummer.blogg.se/
Postat av: ida

meen jag är endå avensjuk ;( alla har en iphone utom jag :O :(

Datum: 2010-07-01 Tid: 10:54:25
Hemsida: http://idasummer.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec