Utmanad

Jag blev utmanad av; www.switchit.blogg.se

Så här går det till:
- De som blir utmanade ska skriva sex sanningar om sig själva i sin blogg och samtidigt berätta om reglerna i spelet.
- När de genomfört utmaningen ska de välja sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort ska man skriva en kommentar åt dem för att låta dem veta att de är utmanade och ska läsa ens egen blogg för mer information.

Sex saker ni inte visste om mig:
1. Jag för ofta 'konversationer' för mig själv i huvudet. Eller snarare, jag skriver 'boken' jag håller på med i mitt huvud. Går igenom saker som ska sägas, tänker ut kläder och färger. Väder, vind, allt. Jag tänker det jag ska skriva, så i princip är det som om jag skulle läsa en bok. Dessutom är detta i princip alltid på engelska. Till 90 % tänker jag på engelska! Det är en från språkresan, haha.

2.
Winnie heter inte Dalwinnie, utan Dalwhinnie. Men av någon anledning avskyr jag det där 'h':et. Avskyr.

3. När jag först kom i kontakt med NH jag först stenhårt på att det var att "förstå hur man lär sin häst olika trick på ett naturligt sätt" i början. Detta är tragiskt nog bara lite mindre än ett år sedan. Jag börjde med att försöka lära Winnie att buga. Med godis. Sedan insåg jag att jag kanske hade fel, eftersom det inte riktigt funkade. Så jag lade det på hyllan och började råplugga vad Norah och Paulina sagt på bilddagboken. Nu vet jag tack och lov mer, och har fortfarande inte tagit upp buga-delen eftersom vi inte är redo för det än.

4. Mitt tålamod suger. Börjar jag skriva på böcker/noveller/berättelser tröttnar jag efter ett tag eftersom det tar tid, jag har inget tålamod att lära mig och allt ska gå fort, fort, fort! I horsemanship-träningarna med Winnie krävs nästan inget tålamod, eftersom hon lär sig så fort. Det är bra! o.o

5. Jag ser alltid med väldigt kritiska ögon på allt jag prodecerat. Antagligen för kritiskt.

6. Winnie och jag firar ett-årsjubileum idag!

Eftersom detta är andra gången jag gör en sådan här utmaning, och inte har så många bloggvänner, så utmanar jag sex personer som vill göra denna. Oavsett vilka ni är. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till ett år!:D

Datum: 2010-07-04 Tid: 00:40:13


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec