Tuffe tuffe tåget går ut i vida världen.

Nu sitter jag och Bella på tåget mellan Alvesta och Norrköping. Vi har bytt en gång och ska byta en gång till innan vi kommer hem. Häst-BDB-träffen var på sätt och vis en flopp. Paulina kunde inte komma, vilket gjorde att många backade ur i sista stunden. Det lämnade oss med runt 10 anmälda och fem limpor rostat bröd. Men får jag säga det själv blev det superkul ändå! Sara, en vän till mig sedan lägret och som även annordnade träffen, var den enda med häst, om man inte räknar med Ennas foder/medryttar/sköt-häst Tanjo. Enna är tjejen som ordnade platsen vi skulle vara på, samt maten (vi hade mat för runt 30-40 pers, så vi behövde knappast vara hungriga i alla fall, hehe).

Vi pratade mest, skrattade massor, berättade olika hästhistorier för varandra och hade kul. Senare på kvällen spände vi för Tanjo - som är en liten men enormt kraftig adrenner - för en vagn och körde ned till en sjö för att grilla. Jag fick pröva att rida Saras häst King dit, och gisses så mysig han var! Väl vid sjön insåg vi att vi glömt maten, så Enna red hem tillsammans med en annan tjej jag inte vet vem det var eftersom det var så mörkt som red på sin häst Humlan. Vi andra försökte få liv i elden, vilket visade sig vara en väldigt svår uppgift. Löv är inte det bästa att försöka tända med... men så hittade jag en gammal tidning och efter det gick det lite bättre. Sara fick tillslut igång elden, och gisses vad det brann! En majbrasa modell mindre, och Sara bara fortsatte att mata på med små grenar. Tillslut kunde vi i alla fall grilla korv. De hade köpt tillräckligt med korv för att 25 personer skulle få tre korvar var. Vi var runt 14 stycken... Men det kanske var bra att vi hade så mycket, för jag tror vi tappade sammanlagt tio korvar i elden, hehe.

Det kommer komma upp en del bilder när jag kommer hem. Eller, de kommer förmodligen i morgon eftersom jag tänker åka till stallet direkt jag kommer hem. Ha de gött!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec