'Cause I know there's no life after you.



Min. Häst. Rockar. Fett.
Om man nu ska uttrycka det på ett sätt jag inte gjort tidigare. Jag vet att det enda jag gör numera är att ge min häst skyhöga lovord, men hon förtjänar vart enda ett av dem. Hon blir bara mer fantastisk för varje gång! Fina, fina häst.

Hon har helt greppat konceptet med energin nu. Höjer jag min energi vill jag att hon ska göra detsamma, alltså. Däremot kanske hon inte alltid bryr sig, men sak samma! Petitesser, petitesser. De bra stunderna bara studsade hon iväg när jag drev på henne, och vi lyckades göra vår första riktiga inkallning i trav. FRÅN SKRITT TILL TRAV! ♥

Visst har jag kallat in henne i trav tidigare, men då har det varit när hon redan travat. Nu skrittade hon på spåret, jag kallade in och drev samtidigt på henne med sticken (något som för ett otränat öga förmodligen ser ut som jag vill banka skiten ur min stackars häst, hehe) och hoppar själv bakåt något steg. Det är ju inte direkt ett diskret kommando, men vadå? Det är ju första gången! Jonna lycklig. Winnie fin häst. ♥

Nu ska jag sova. I morgon ska jag packa, packa och packa, fika med mor min samt Siv och Pia som ska med på resan och an visa Emma (vän som ska ta hand om Wimsan två dagar när vi är borta) hur Sorf fungerar och sedan hitta på något skoj med hästen. Vill inte träna i paddocken igen, det blir nog lite enformigt.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec