Repgrimma med tyglar, 179 Kr. { Hööks }

Hööks gav nyliken ut en repgrimma med tillhörande tyglar. Jag var genast tveksam, eftersom Hööks tidigare repgrimmor är dubbelt så tjocka mot vad jag tycker om är de inge vidare. De är dessutom fem gånger så stela som en repgrimma borde vara, enligt mig. Tycker bäst om tunna, följsamma repgrimmor. Den här ser visserligen tunn ut, men den är knappt hälften så följsam som min andra repgrimma.

Anledningen till att jag köpte den då? TYGLARNA! Jag älskar dem! De är tjocka och mysiga att hålla i, de räcker precis två varv runt hennes hals utan att sitta åt för hårt, om man vill ha en halsring. Hitils har jag använt mitt 4.2 meter långa arbetsrep när jag rider i repgrimma, och det är rätt krångligt att knyta fast och sedan hålla koll på en meter för mycke rep... Men dessa är perfekta.

Hehe, Jonna goes salig över rep...
Men kort och gott. Grimman är stel, knutarna är inte åtdragna och den passar för övrigt antagligen bara stora hästar (lite för stor för Winnie, men bara lite), medans tyglarna är great! Grimman går säkert att använda, men då vill jag hellre tipsa om Jaana Heinola. Min vanliga repgrimma kommer därifrån. Du får snabb service, trevligt mottagande och dessutom kan man få en grimma efter dina egna mått utan extra kostnad!
Klicka {här} för att se efter själv!

Och klicka {här} för att hitta repgrimman från Hööks.



Kommentarer
Postat av: Jessica S ♥

Jag har också tittat på den, men var ju lite tveksam eftersom det är Hööks (Det brukar ju bland annat vara väldigt stelt....)

Datum: 2011-02-21 Tid: 12:04:29
Hemsida: http://jezzanz.blogg.se/
Postat av: Julia

otroligt fina bilder! :D

Datum: 2011-02-23 Tid: 20:14:38
Hemsida: http://juliasorman.wordpress.com


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec