Min vackra.

Alla filmer kommer från min iPhone.

Denna är från 19:e. Vi kom tillbaka från en promenad i mörkret.



Filmer från 20:e, då vi var ute på en promenad igen.






Jag behöver det här just nu. Att jag släpper henne och promenerar löst, det är inget jag gör för att stila för andra eller för att jag har något bekräftelsebehov. Det handlar om tilit, om att släppa kontrollen. Om att bara vara. Det är en underbar känsla att promenera och se Winnie gå iväg och undersöka något speciellt, och själv fortsätta gå. Sedan kanske det är jag som stannar, eller helt enkelt vänder och går åt andra hållet. Närheten när man står fem meter ifrån varandra.

Men jag önskar jag kunde släppa henne helt. Utan repet om halsen, repgrimman om huvudet, och utan stressade mig som inte kan låta henne gå längre än de där fem meterna. Jag kan släppa henne, utan tvekan. JAG bryr mig inte om ifall hon lämnar mig och går tillbaka mot stallet, det är inte det. Men om ridskolechefen inte vill att jag ska träna Winnie löst i en paddock när någon ser... Vad händer då om Winnie kommer gående ensam på stallplanen? Och om hon sticker och någon kommer med sin häst? Winnie skulle inte skada, men hon kan ofta pipa till och skutta till med baken när hon hälsar på andra hästar, så folk tror hon är livsfarlig.

JAG VILL HA LÖSDRIFT OCH EN HÄSTFLOCK!! *muttrar surt*


Kommentarer
Postat av: Vilma

Vilken fin relation ni verkar ha :) Du måste ju få göra vad du vill med din häst! Men å andra sidan kan jag ju förstå ridskolechefen om hon står just på en ridskola, kanske är någon som får för sig att köpa en repgrimma, sätta på den och gå ut och promenera löst ... Skaffa du din lösdrift (Med foderautomater!) och hästflock ^^ Börjar fatta vad bortskämd jag är som har just lösdrift och en liten flock på fyra hästar här hemma x)

Datum: 2011-01-21 Tid: 18:09:57
Postat av: s

Jag tycker ni två är fantastiskt duktiga! :)) och hon litar verkligen på dig! :D

Synd bara att du inte får träna henne för ridskolechefen läs när nån ser.. de är lite synd.. Men man kan ju förstå henne ;)

Men somsagt, ni är superduktiga endå! :D

Datum: 2011-01-21 Tid: 20:38:15
Hemsida: http://simplyythebest.blogg.se/
Postat av: Julia

jag tycker själv att lösdrift är det bästa för hästen! :)

Datum: 2011-01-21 Tid: 21:49:49
Hemsida: http://juliasorman.wordpress.com
Postat av: amanda

åh de är så fint tycker jag! Inte många som gör såhär för sina hästen, winnie måste vara glad som har dig!! brolle brukar gå som en svans bakom mig, men jag vågar inte riktigt släppa sådär helt.. beundrar dig ska du veta iallafall, tycker det är väldigt fint av dig, sånt här borde "öppna folks ögon" istället för att dom ska "förbjuda" dig.

Datum: 2011-01-22 Tid: 18:35:13
Hemsida: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: amanda

sina hästar*

Datum: 2011-01-22 Tid: 18:36:14
Hemsida: http://stallkompisaar.blogg.se/
Postat av: M

What!!!

Får du inte träna hästen i paddocken när andra kan se??? Vad är det för dumheter?



Varför då?



För att du inte tränar "konventionellt" eller???



Fler borde lära sig hästvett på det sätt som du o Winnie leker fram det.



En vacker dag har du din lösdrift på din egna gård där du gör PRECIS som du vill...

Det är jag helt övertygad om

Datum: 2011-01-30 Tid: 17:04:50
Hemsida: http://grankott.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec