Katten tittar konstigt på mig...

Men jag kan inte klandra honom.
Jag har tillbringat den senaste timmen med att dansa runt i köket, bläddra mig igenom glad, dansvänlig Spotify-musik och bakat kladdkakor för glatta livet. Jag har även häpnat lite över hur mycket socker och smör som faktiskt går åt till fyra kladdkakor... Det är lite äckligt, men när man tänker på gott slutresultatet blir så får man bortse lite från sådant. Man får vara lite onyttig ibland!
Kladdkakorna är i alla fall inte till mig (tro inte att jag gör fyra kladdkakor till mig själv!) utan till mammas jobb. Eller snarare till barnen på mammas jobb, som ska sälja bakverk på torget. Så jag får inte ens veta om de blev lyckade! Men jag tror det... bortsett från att en blev lite, lite trasig då jag nästan tappade den (och samtidigt gav ifrån mig ett pipande ljud som fick min katt att stirra ännu mer på mig).

Nu får vi se hur jag spenderar resten av denna fina fredagkväll. Mor min är i Avesta, så jag fick lägenhet, katt och bakverk för mig själv. Så jag passar nog på och fortsätter att dansa mig runt i lägenheten till glad, dansvänlig Spotify-musik medans katten tittar konstigt på mig. För ibland är det skönt att bara göra precis det man känner för, utan att bry sig ett skit om vad andra tycker, tänker och vill att man ska göra.

"Det är de som inte hör musiken som tror att dansarna är galna."


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec