HERE COME {Winnie}.



Film från igår!
Hade tagit ut henne två timmar tidigare, och jobbade i fem-tio minuter bara, och då hade hon varit galet pigg, följt efter mig i galopp, vi gjorde inkallningar i galopp och busade och hoppade. Jag tänkte utnyttja den energin och tog ut henne igen, en längre stund, och filmade den här gången. Nu var hon inte lika busig, men ändå riktigt rolig att jobba med! Fina häst!

Kort förklaring av vad vi gör i filmen!
0:19, 0:47, 1:06 Som ni ser är ”hov” ett befäst kommando nu! Fina häst.
0:37 Vi tränar på att gå på volt med mig på utsidan. Gå undan för tryck i trav.
0:51 Enda förklaringen är att jag är som jag är… Peace!
1:09 Löslongering och snabba varvbyten.
2:00, 2:20 Inkallning i galopp!
2:26 Början på spansk skritt
2:43 Friendly game antar jag. Handen jag håller upp är ett ”stopp kommando”. Dessto större rörelse jag gör med sticken, dessto snabbare rörelser önskar jag ju från Winnie. Men samtidigt får hon ju inte bli rädd för sticken. Så jag gör såhär ibland. Jag andas lugnt, sänder ut lugna energier och håller upp handen som betyder ”stå still”. :)
3:01 För att citera mitt favoritcitat: ”Endast de som inte hör musiken tycker att dansarna är galna.” Man måste flabba loss ibland!

Kommentarer
Postat av: Anita

Åh, vad duktiga ni är.Roligt att se!

Datum: 2011-05-06 Tid: 14:56:42
Postat av: Vendela

Jag måste säga att jag verkligen diggar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

Datum: 2011-05-07 Tid: 15:52:52
Hemsida: http://smsalåna.nu
Postat av: Vilma

Vad glad man blir av att se er ;)

Datum: 2011-05-08 Tid: 20:31:59


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec