Underbara Winnie!



För kanske två veckor sedan började jag träna på att göra snabbare varvbyten. Redan innan hade hon ibland lättat med hovarna rätt mycket när jag gjorde dem, men nu när jag började träna mer på det (och höjde energin så mycket) lämnade hon marken lite högre. Jag tänkte: "Okey, vi prövar" och har seda dess exprimenterat lite med stegringar, energier och varvbyten.
För en vecka sedan insåg jag att jag stressat lite mycket. Jag försökte utnyttja de stunder hennes energi var hög, men fel energier. När jag kallade in henne kunde jag ibland ha högre energi än jag tänkt, och hon började studsa försökte jag använde det, men då blev det ju bara skyndat och stressat. Själva stegringarna - bara hälften så höga som den på bilden i början - var fina, men när hon landade började hon direkt gå runt, och innan jag bad om det stod hon och småstudsade eller gick runt. Så jag lät bli att ens pröva under fyra-fem dagars tid och jobbade med mina egna energier. När jag prövade igen var jag nogrannare med hur och vad jag gjorde, och då var det mycket finare både innan, under och efter stegringen.

Det kanske låter som att jag inte gjorde annat än att stegra, men det är kanske två stegringar var annan dag. Igår prövade jag igen efter ett kort uppehåll, och då gick det super. Gjorde höga, fina stegringar och när hon landade ställde hon sig och gäspade, avslappnad. Fin häst.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Bra gjort... men vilken ras varnas det för ?? ;)

Datum: 2011-05-17 Tid: 18:00:38
Hemsida: http://[email protected]
Postat av: mamma

Åh vad ni är duktiga. Men.... var har glassgubben sin tumme??? :o

Datum: 2011-05-18 Tid: 23:40:05


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec