one two three FOUR

Tog en liten snabb tur in på biblioteket här i Sala för att låna (den fantastiska, otroliga, underbara) Alla Kungens Hästar av Emelie Cajsdotter. Var tvungen att lämna tillbaka den tidigare när lånetiden gick ut, men jag hann aldrig läsa klart den. Direkt när jag kommer fram till bokhyllan med hästböcker får jag syn på Boken Om Horsemanship. Bläddrade lite och bestämde mig för att låna den också. Letar vidare efter Alla Kungens Hästar, men hittar istället Horsemanship Från Grunden. Betsämmer mig för att ta den också. Hittar Alla Kungens Hästar, men precis bredvid står boken Hästens Själ av Klaus Ferdinand Hempfling. Lägger även den till min växande och tunga bokhög. Därefter vände jag mig om och gick, vågade inte titta igenom fler böcker. Det finns en gräns för vad man hinner läsa på en månad - lånetiden alltså.

Jag läser fort egentligen, men sådana här böcker brukar ta längre tid. Man vill ju inte bara plöja igenom dem liksom, utan ta in allt och fundera över det.





Ni hästmänniskor, finns det någon speciell hästteoribok ni tycker om?
Och ni icke hästmänniskor, vad tycker ni om för böcker?


Ha de gött.
Over and out.


Kommentarer
Postat av: Karuzela

Åh, Boken om Horsemanship är jättebra! En annan teoribok jag gillar är Hästens Skötsel av Eva Eternell Hagen, den handlar om sjukt mycket mer än bara hur man sköter en häst.

Annars läser jag mest fantasyböcker, äventyrsböcker och manga.



Vad handlar Alla kungens hästar om? Är det någon historiebok om alla hästar som kungen har haft eller?

Datum: 2010-10-29 Tid: 16:36:48
Hemsida: http://karuzela.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec