Wimsträning

Tränade i repgrimma i ridhuset idag. Gick superbra! Tränade massa backa, och det gick bara bättre och bättre. Dessutom lite varvbyte. Det lyckas ibland, jag har inte riktigt fått kläm på vad jag ska ge för signaler för bästa resultat, så vi missförstår varandra ibland.

Dessutom prövade jag någonting sett i några NH-filmer på Youtube. Se nedan.

(Jag vet att ni beundrar mina paint-skills! HAHAHAHA)

Varje svart cirkel är en sockerbit (ett sorts hinderstöd, 50 cm högt) som står ca två meter ifrån varandra. Jag har henne i repgrimma/arbetsrep, och låter henne gå i en åtta runt sockerbitarna. Både inkallningar och... eh... "gå-bort-från-mig"... Jag stod bakom den nedre idag bara. Prövade att stå lite ovanpå den också, men Wims var inte riktigt lika förjust att gå framåt då. Men det är ju något vi får träna på! 

Dessutom tränade jag lite galopp, har inte velat göra det än, eftersom det har varit så svårt att få igång henne. Hellre jobba på övergångar i skritt-trav tills det sitter perfekt, än att stressa upp henne i galopp. Idag gick det superbra! Och så longerade jag henne lite i trav, stående på en av de där sockerbitarna. Hon fick alltså trava långsamt på en liten volt runt mig, jag stod ju helt stilla och bytte hand bakom ryggen. Och hon skötte sig så bra. Fina häst!

Kommentarer
Postat av: Edda

om jag bara haft en häst att träna som du med :/ Jag vill komma och träffa Winnie! Saknar dig okcså :/

Datum: 2010-10-20 Tid: 08:47:29
Hemsida: http://secondclasskid.blogspot.com


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec