Winnie&Prins&Jag

Red ut på Prins idag, med Winnie som handhäst. Hade henne alltså i repgrimman/arbetsrepet, så fick hon springa efter, haha. De skötte sig förvånansvärt bra båda två med tanke på att de inte gjort det tidigare!
Med Winnie låg fokusen på att ligga i en bra position. Inte längre fram en min axel, men inte för långt bak heller. I skritt fick jag nästan släpa med henne, då masade hon sig fram i snigelfart. Trav däremot fick jag istället stoppa henne ibland så hon inte sprang förbi. Men det gick fantastiskt bra och hon skötte sig super.

Med Prins låg fokusen på att han inte skulle hoppa ur skinnet när jag gav Winnie ett kommando. Han är ju så otroligt känslig, och när jag bad Winnie att sakta av tvärstannade han nästan. Samma sak när jag försökte driva på Winnie, då flög han framåt i full fart. Men det är superbra träning för honom, och det gick bättre och bättre ju längre vi red.

Var ute kanske en halvtimme. Upp genom skogen och ut på fältet. Försökte trava lite där, men vi red mest i cirklar eftersom Winnie travade lite snabbare än Prins, vilket resulterade i att Prins svängde undan för Winnie, som följde efter.
Vi fortsatte ut på en galoppstig, en väg med mjukt och fint underlag. Började trava där igen, och jisses vad de kutade på båda två. Lät dem springa, och plötsligt fick Prins en gångart som måste ha varit en blandning av både skritt, trav, galopp och tölt. Benen gick verkligen åt alla håll, haha! Så jag saktade av lite och fattade sedan galopp. SÅ DUKTIGA HÄSTAR VI HAR! Prins har en rätt intressant galopp. Stackarn vet inte riktigt vart han ska sätta fötterna. Men nu gick det riktigt bra ändå.
Och Winnie! Som jämnt blir så busig när man är ute! Hon galopperade snällt bakom Prins i ett lugnt tempo. Fina hästar!

Kommentarer
Postat av: Vilma

Vad kul ;)

Datum: 2011-10-08 Tid: 19:56:37
Postat av: M

Det var inte pass han bjöd på då???



Femgångare kan ha problem med galoppen eftersom den gärna bli passtaktig



Datum: 2011-10-26 Tid: 01:44:53
Hemsida: http://grankott.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec