MELODIFESTIVALEN 2014 - {deltävling 2}

1# Love Trigger - JEM
Första intryck: Rap i melodifestivalen? Det är nytt va? Kan inte minnas att det varit med förut... Well I don't mind.
Andra intryck:
"Love Trigger". Jag tror vi fattar. Faktiskt. Ni behöver inte säga det igen.
Intryck efter låten:
Man kan säga att den är bra... Men jag tror inte jag kommer göra det.
Betyg:
4 av 10.
Status:
Andra Chansen
 
2# The Refreshments - Hallelujah
Första intryck: Kläderna.
Andra intryck:
Bilen. Bakgrundsdansarna. Låten. KLÄDERNA.
Intryck efter låten:
Vad hände? Fick väldigt starka '70s american diner'-feels av detta.
Betyg:
5 av 10.
Status:
5:e plats
 
3# Manda - Glow
Första intryck: Oh. Nice.
Andra intryck:
Alltså, jag är automatiskt såld på allt som innehåller fioler.
Intryck efter låten:
Tror jag gillat denna låt väldigt.
Betyg:
8 av 10.
Status:
8:e plats
 
4# Panetoz - Efter solsken
Första intryck: Cute.
Andra intryck: Dansen... Så söt och lite awkward.
Intryck efter låten: Jo men sure den var trevlig.
Betyg: 6 av 10.
Status: Globen
 
5# Pink Pistols - I Am Somebody
Första intryck: Edda och jag sa 'wow..' samtidigt.
Andra intryck: Okey detta är bra. Detta gillar jag.
Intryck efter låten: Love the song, love the people.
Betyg: 8 av 10.
Status: 7:e plats
 
6# Sanna Nielsen - Undo
Första intryck: Jag tänker säga 'wow' igen. Wow.
Andra intryck: Jag tycker väldigt, väldigt mycket om denna.
Intryck efter låten: Fantastisk låt. Den kommer hamna på min spellista.
Betyg: 9 av 10.
Status: Globen
 
7# Little Great Things - Set Yourself Free
Första intryck: En del av mig ville säga "oj, det var inte vad jag väntat mig", men så insåg jag att jag nog inte är så förvånad ändå. Med så mycket kajal på sångpojken var genren inte svårgissad.
Andra intryck: Jo, men det här var riktigt bra.
Intryck efter låten: Lyssnade på mycket liknande musik på högstadiet. I like it.
Betyg: 6 av 10.
Status: 6:e plats
 
8# Martin Stenmarck - När änglarna går hem
Första intryck: Mysig.
Andra intryck: Okey Martin kan ta sina änglar och gå hem till min spellista för de har en fin liten plats i den de med.
Intryck efter låten: Sa ju förra veckan att jag inte är så förtjust i svenska låtar men denna är ett undantag.
Betyg: 9 av 10.
Status: Andra Chansen

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec