That 'Reading List'-thing....

Kom ju liksom av mig lite med att skriva om alla böcker jag läste under 2013. Mest för att jag gick in för att skriva så himla mycket om alla böcker, och sen tröttnade jag och så rann det ut i sanden och ja... Men jag tänkte köra en liten recap över de återstående böckerna jag läste under förra året.

#16 The Casual Vacancy by J.K. Rowling
Wow. Lyssnade på ljudboken medan jag jobbade i stallet på Heby Ridskola. De sa ju väldigt ofta att denna bok är helt annorlunda mot Harry Potter och de skämtar inte. Men den var bra. JK kan det där med karaktärer, deras relationer tillvarandra och deras utveckling. Jag minns att jag tweetade "SO. MUCH. DRAMA." när jag lyssnat klart och det står jag fast vid. Snacka om small town drama rakt igenom. Men det är en superbra bok och borde absolut läsas!

#17 Under London by Peter Ackroyd
Detta är inte skönlitteratur, men det får vara med här ändå. Det handlar om tunnelsystemet under London, något jag tycker är otroligt spännande. Förutom tunnelbanesystemet finns det mil efter mil av tunnlar, gångar och rum under London. Love it.

#18 The Indigo Spell by Richelle Mead
Tredje boken i 'Bloodline' serien, en spinn-off på The Vampire Academy. Det är väldigt mycket young adult men det är trevligt emellanåt. Jag tycker om serien och denna bok var väldigt bra den med!

#19 Warm Bodies by Isaac Marion
Filmen blev så stor så jag kände att jag ville läsa boken också! Väldigt... speciell. Men awesome. Tycker alltid det är kul när de sätter en ny spin på böcker, och bok där huvudpersonen är en zombie är ju verkligen att sätta en ny spin på något.

#20 Min Mormor Hälsar Och Säger Förlåt by Fredrik Backman
Okey så jag har följt Fredriks blogg i flera år, och när jag först läste att han skulle släppa en bok 2012 (En Man Som Heter Ove och Saker Min Son Behöver Veta Om Världen) förväntade jag mig att skratta genom böckerna. Det gör man ju på hans blogg. Och visst skrattade jag, men man grät ju lika mycket också. Och så kommer denna bok. Och man börjar med att skratta. Sen blir det sorgligt. Och så roligt igen. Och så börjar alla bitar falla på plats på slutet och sen är allt extremt sorgligt men också såååå fint. Underbar bok som borde läsas av alla.

#21 The Magician’s Nephew by C. S. Lewis
Jag jobbade på Adlibris lager under julen, och under dagarna lyssnade jag mycket på ljudböcker. De fyra första böckerna i Narnia serien, till exempel. De var bra. Lite speciella. Nej, mycket speciella. Men bra. 

#22 The Lion, the Witch and the Wardrobe by C. S. Lewis
Också bra.

#23 Prince Caspian: The Return to Narnia by C. S. Lewis
Denna med.

#24 The Voyage of the Dawn Treader by C. S. Lewis
Liksom denna.

24 böcker under 2013, varav 11 var ljudböcker!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec