Winn. ♥

W var toppen idag!
Jag tränade idag på att försöka sätta ett kommando på trav. Tidigare har jag helt enkelt drivit och sagt "traaaav!" för att göra den övergången. Jag började med att sätta ett kommando redan i början av veckan, men insåg efter fem minuters träning att det var alldeles för likt halt. Visst kan man ha två kommandon som liknar varandra, men dessa borde inte vara öka och minska! Haha.

Hon svarade i alla fall otroligt bra, faktiskt bättre än vanligt.
Hon kunde trava riktigt fint på en cirkel runt mig. Kommandot är helt enkelt att jag lägger underarmen i en 90graders vinkel och rör den fram och tillbaka. Än så länge är det inte så finkänsligt, jag får veva uta bara tusan fram och tillbaka samtidigt som jag säger ett utdraget "traaaaaaaaavaaaaaa!" innan hon kommer igång. Men skillnaden mellan början av passet och slutet var enorm, så jag e int' bitter. Idag tränade jag lite med godis, vilket jag gjort på senaste tiden när jag ska göra något nytt med henne. Mest för motivationen, eftersom hon tröttnar lite och inte vill riktigt. Å andra sidan blir hon lite bufflig med godis, men markerar jag bara att hon inte får tigga löser det sig snabbt.

Hon följde mig väldigt bra också.
Vände jag upp från spåret följde hon genast efter, och det gick lika bra i båda varven. Hon är så erhört snabblärd och smart min häst! Vi ska fortsätta jobba lite på travkommandot, motivationen och att hon ska stanna hos mig bättre och inte driva iväg lika ofta. Samt att stanna rakt på spåret. Alltså att hon stannar när hon går på en volt runt mig, UTAN att vända in mot mig eller vända bort baken bort från mig... vilket i princip är samma sak, menmen. Hon kunde det förut, men så började jag jobba lite på att flytta bakdelen igår, så nu idag flyttade hon den hela tiden, trotts att jag inte bad om det. Bushäst.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec