MALLORCA 2010 ;; maten.

Maten var helt fantastisk. Visserligen kanske jag inte tyckte om precis allt, men kvalitén var super. Varje kväll åt vi en trerättersmiddag, som  vi på morgonen hade fått välja själva mellan två alternativ. Till förmiddag var det oftast någon soppa, eller sallad. De har helt fantastiskt underbara tomater där nere! Solmogna och saftiga.
Yummie!



Frukostarna var också fantastiska. Jag är ju visserligen inte så bra på att äta frukost. Tycker inte om att äta på morgonen, och nöjer mig oftast med en bit bröd och lite smör. Vilket var ungefär vad jag gjorde här också. Men till brödet (hemmabakade bagetter!) tog jag oftast aprikosmarmelad, hemmagjord den också! Och något som nästan var resans höjdpunkt nu när jag tänker tillbaka var apelsinjuicen!

De hade en trädgård precis utanför de små "husen" vi bodde i. Ingenting var moget när vi var där, men man kunde ändå känna doften av vad det var. Och de hade då alltså egna apelsinträd. Vilket innebär att de solmogna apelsinerna inte färdats längre än de 75 metrarna mellan trädgården och köket, innan de pressas och serveras till oss. Behöver jag säga att det var fantastiskt?




Lunchen - picnikmat som åts när man suttit tre och en halv timme på hästryggen - var också bra. Jag var inte lika förtjust i denna, men helt okey! Det var rätt mycket "plock", vilket var bra. Jag har nog aldrig ätit så mycket salt som jag gjort denna vecka. Men å andra sidan behövdes det ju, med tanke på hur mycket man svettades. Och ja, det är inte trevligt med svett, men efter sex timmar på en hästrygg i sol och mycket varma grader är det väl mänskligt? Lite svett har ingen dött av.
Vi fick apelsiner då också, och herremingudihimelen vad goda de var!



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec