13 Juni 2011 :: Kl. 01.00




50 cm
14 kg

Tre veckor försenad.

Tjugo i tolv i natt märkte vi att det var pågång. Klockan ett tittade två små hovar och en nos ut. En timme efter det stod en liten varelse på skakiga ben och drack sin första slurk mjölk. Allt gick så fort. Från det att vattnet gick tog det inte ens tio minuter innan saker började hända. Tiden mellan att framhovarna skymtades tills det att hela kroppen var ute var knappt fem minuter!
Jag hade Enyas musik i öronen för att lugna ner mig själv, och när fölningen väl satte igång glömde jag stänga av. Så hon är född till tonerna av "China Roses", haha. Allt gick fort, men bra!

I eftermiddags tog vi en femminuters promenad runt ridbanan för att Ronja skulle få sträcka på sig.

Holly är väldigt självständig. Lite sådär: "Jaha, där försvann mamma ut ur boxen. Jaha, nu ser jag henne inte längre. Jaha, nu hör jag henne gnägga efter mig... Man kanske skulle snooza fem minuter? *gäsp*"
Hon har Ronjas huvud, liten antydan till dvärgväxt med stor panna och konkav nosrygg. Men det gör henne bara sötare! Annars ser hon ut att fungera precis som hon ska, hehe. 

Min söta fina.



Holly är döpt efter en karaktär i en bok jag haft sedan jag var mycket liten. :) Holly Hobbie.


Kommentarer
Postat av: Vilma

Vilken sötnos!

Datum: 2011-06-14 Tid: 10:41:30
Postat av: Soia

Gud vilken underbart jättesöt liten flicka! :D

Datum: 2011-06-19 Tid: 12:12:17
Hemsida: http://canyella.blogg.se/
Postat av: Elin

Så himla sött föl :)

Allt bra med er nu för tiden?

Datum: 2011-06-26 Tid: 20:28:05
Hemsida: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

Datum: 2011-07-19 Tid: 02:42:01
Hemsida: http://smsalåna.nu


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec