MELODIFESTIVALEN 2012 - {deltävling 1}

1# Sean Banan - Sean Den Förste Banan
Första intryck: Öh...
Andra intryck: Alltså... Det är väl inte vad jag skulle kalla slager men så är det ju inte så mycket slager i melodifestivalen nu mera. Det här blir väl en radioplåga.
Intryck efter låten: Det här skulle passa som pausunderhållning... Jag satt och garvade låten igenom. Den är ju fullständigt meningslöst, men rätt härlig ändå.
Betyg: 6 av 10.
Status: Andra Chansen

2# Abalone Dots - På väg
Första intryck: Cute...
Andra intryck: Rätt fin... Fast jag sitter och gäspar.
Intryck efter låten: Ja fast nej fast nja. Den var ju söt och rätt mysig, men tråkig. Inget speciellt. Men ge mig några gånger, den växer nog.
Betyg: 4 av 10.
Status: 7:e plats

3# The Moniker - I Want To Be Chris Isaak (This Is Just The Beginning)
Första intryck: Kanske...
Andra intryck: Kanske inte...
Intryck efter låten: The song goes on and on and on and on... Nej, men den var rätt bra, men tjatig.
Betyg: 4 av 10.
Status:
8:e plats


4# Afro-Dite – The Boy Can Dance
Första intryck: För att härma min mamma: "Det här kan bli bra!"
Andra intryck: För att härma mamma lite mer: "Det här är vad jag kallar slager."
Intryck efter låten: Me like. Me very much like!
Betyg: 8 av 10.
Status: 5:e plats

5# Dead by April - Mystery
Första intryck: Jo men det här kan kanske...
Andra intryck: ... inte alls vara något jag tycker är bra.
Intryck efter låten: Minus delarna när han skrek halsen av sig och lät som om han dog, så var den rätt okey. Men jag tycker verkligen inte om skriklåtar. Så om vi plockar upp killen i keps och kastar ut honom så gillar jag låten.
Betyg: 5 av 10.
Status: Globen

6# Marie Sernholt – Salt & Pepper
Första intryck: Vad har hon på sig?!
Andra intryck: När jag kom över det faktum att hon är iklädd en diskokroppsstrumpa så kunde jag konstatera att låten var ungefär lika konstig.
Intryck efter låten: Salt and pepper, salt and pepper, salt and pepper, salt and pepper, salt and pepper. Oh gud jag kommer aldrig få det där ur huvudet... Nej, ingen hit precis.
Betyg: 4 av 10.
Status: 6:e plats

7# Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern Jag reser mig igen
Första intryck: Blev det pausunderhållning igen?
Andra intryck: Ja, jag reser mig och går på toa så länge.
Intryck efter låten: Kan ingen gå och hjälpa honom att resa sig? Det går uppenbarligen inte så bra för stackarn. Nej, men för att kommentera låten så nej tack. Inge vidare.
Betyg: 1 av 10.
Status: Andra Chansen

8# Loreen - Euphoria
Första intryck: Oj...
Andra intryck: Den här tycker jag väldigt, väldigt mycket om. Det är ju lite show över det också.
Intryck efter låten: Helt klart dagens favorit. Love it. Kanske lite tjatig, men det kan jag leva med.
Betyg: 9 av 10.
Status: Globen


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec