MELODIFESTIVALEN 2012 - {deltävling 4}

Uppdaterar allt eftersom!

1#
Charlotte Perrelli - The Girl
Första intryck: That's a lot of pink...
Andra intryck: Jo, absolut!
Intryck efter låten: En bra låt, ett ordentligt dansnummer och melodifestivalenfeeling. Det här gillade jag verkligen!
Betyg: 8 av 10.
Status: 5:e plats

2# OPA! - Allting blir bra igen
Första intryck: Oh my god...
Andra intryck: Ni skulle se mitt ansiktsuttryck... Jag är chockad, facinerad, rädd, och växlar mellan att vilja skratta och vilja gömma mig under kudden.
Intryck efter låten: Jag... Alltså... Nej... Bara nej. Nej.
Betyg: 2 av 10.
Status: 8:e plats

3# Dynazty - Land Of Broken Dreams
Första intryck: Jeez, vilket hår...
Andra intryck: Det är en kille va? Jag är rätt säker på att det är en kille. Det är bara det att han ser så feminin ut, och håret gör ju inget för att minska det...
Intryck efter låten: Jag har upptäckt att det här inte är min typ av musik. I vanliga fall lyssnar jag på det mesta, men nej, inte detta.
Betyg: 3 av 10.
Status: Andra Chansen

4# Lotta Engberg och Christer Sjögren - Don’t Let Me Down
Första intryck: Det låter som något jag redan hört... Många gånger...
Andra intryck: Christer Sjögren är ju en röst för sig...
Intryck efter låten: Ja alltså... Varför inte... Det är helt okey, men inget jag kommer lägga över i Spotifylistan precis.
Betyg: 5 av 10.
Status: Andra Chansen

5# Hanna Lindblad - Goosebumps
Första intryck: Det är dresscode As Weird As Possible i Melodifestivalen i år...
Andra intryck: Som Charlotte Perrelli fast inte riktigt lika bra.
Intryck efter låten: Den växte, men fastnade inte sådär enormt. Bra, men inte bäst helt enkelt.
Betyg: 6 av 10.
Status: 7:e plats

6# Axel Algmark
- Kyss mig
Första intryck: Hm... Jag känner igen honom... Borde jag veta vem han är?
Andra intryck: Jag måste googla honom. Hang on!
Intryck efter låten: Låten var det ja... Jorå, helt okey. Men inte mer än så.
Betyg: 5 av 10.
Status: 6:e plats

7# Lisa Miskovsky
- Why Start A Fire
Första intryck: Mygod titta på bakgrundsdansarna!
Andra intryck: Det här är bra! Och coolt!
Intryck efter låten: Awesome. Det här var riktigt bra!
Betyg: 8 av 10.
Status: Globen

8# Danny Saucedo
- Amazing
Första intryck: Början var nästan exakt som en annan låt, men jag kan inte för mitt liv minnas vilken just nu...
Andra intryck: Inspirerad av "TRON: Legacy"? Inte? Nej såklart inte, hur kunde jag få för mig en sådan sak? *host*
Intryck efter låten: Danny har förmågan att gång på gång klämma ur sig de allra mest typiska flickpopspyorna som fastnar i huvudet i månader trots att man förtvivlat försöker bli av med dem. Det var en sjujäkla show, det ger jag honom, men det var ju inte för honom en en ny och innovativ låt precis.
Betyg: 5 av 10.
Status: Globen

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec