Holly Hobbie.

Tösen växer upp så snabbt! Hon blir två år i juni.


 
Det här har kommit automatiskt.
Winnie och jag 'kan' ju varandra så väl nu. Jag kan för det mesta styra Winnie med mycket, mycket små kommandon. Inte alltid att hon lyssnar, men oftast förstår hon vad jag menar. Hon är i grund och botten en rätt lat och krävande häst, man behöver tillföra rätt mycket energi när man jobbar med henne.

Med Holly är det "håll i hatten så kör vi".
Jag har egentligen ingen kontroll över henne, även om det ser ut så. Eller snarare, det känns som om jag inte har det. Vi har inga som helst kommandon, jag bara vinklar och ställer min kropp för att möta hennes och visar åt vilket håll jag skulle vilja att hon går. Ibland gör hon som hon vill, ibland galopperar hon runt mig och vänder upp rumpan bara för att hon kan...

Är förvånad själv att löslongeringen fungerar så här bra.
Vi har tränat lite på att följa, men inget mer. Det var bara så att en dag funkade det plötsligt, och sen har det blivit lättare och lättare. Jag vet inte om det är att hon följer mina rörelser, eller om det är allmänt "Jag har känt dig sedan jag föddes och tycker att du är kul". Kan vara morötterna, men hon är lika busig oavsett om jag har godis åt henne eller inte.

Kliva upp på saker började mamma lära henne.
Sen efter ett tag började hon hoppa upp på saker. Och nu funkar det tydligen även löst, haha. Blev förvånad själv första gången. Fina tjejen, hon är så duktig!
 
 
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec