W.

På förfrågan så tänkte jag berätta lite om hur det går för mig och Winnie just nu. Svaret är rätt enkelt: Det går bra. Finns alltid små saker att jobba på, men allt som allt funkar allt superduper. Hon är samma roliga, bitchiga, mysiga Winnie som alltid. Mycket humör och egen vilja, men det gillar jag.

För närvarande jobbar vi på tre saker:

1) Lugn lösgalopp på volt utan att JAG galopperar. Funkar sådär i vänster varv, bara något steg och det är inte direkt en jämn galopp men vi tar det långsamt försöker bygga upp rätt muskler. Höger varv funkar lösgalopp i över huvud taget rätt dåligt.. Det gör det emellanåt, hehe. Hennes svaga sida. Men det är bara att jobba på.

2) Lösridning, och specifikt att styra med spön. De används alltså inte som drivande utan mer som i reining. Jag lägger spöt mot halsen, hon flyttar undan. Vi tränar mest på halt just nu, att jag ska ge så små hjälper som möjligt.

3) Stå stilla när jag sitter på ryggen. Något vi jobbat med sidan jag först fick hem henne 2009, och numera står hon stilla 8 gånger av 10 så länge jag sitter still. Det vi nu börjat träna på är att om jag ger kommando för att stå still, då ska hon stå stilla oavsett vad jag gör. Till exempel sträcka mig ner och nudda hennes framben... eller göra "jorden runt"... eller slänga över ena benet så jag står i ena stigbygeln... eller helt enkelt stå i sadeln... Ni vet, lite sådär allmänt galet som jag kan komma på... hehe...

-

I början på året var en av mina närmsta vänner, Mikaela, här och hälsade på. Hon hade fyllt år strax innan, och lång historia kort så ordnade jag och Edda ett miniminimini party till henne, med Mikaela och jag och så Edda med över Skype från Skåne. Och, well, jag blåste liksom upp ungefär 30-40 ballonger och spred ut över golvet.

Dagen efter tog jag ballongerna, knöt ihop dem och red Winnie. Yeah...





Här har ni några videor från de senaste månaderna. Woop...






Kommentarer


Namn:
Kom ihåg?
E-postadress:

Hemsida/Blogg:

Kommentar:


Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN

bloglovin

Allmänt
Dagbok
Dagens
Skola

Hästar
Horsemanship
Hästar
Kung Valdemar
Min Hästsyn
Ronja

Våra Häst
Amazing
Dalwinnie
Flisan
Holly Hobbie
Prins

Bloggandet
Bloggen
Designer
Gästbloggare

Intressen
Böcker
Film/TV
Illustrationer
Reading List 2013

Musik
Alex Day
Alexz Johnson
Sam Tsui
Musik

Äventyr
Mallorca 2010
London 2012
London 2013 #1
London 2013 #2

Övrigt
Birk
Citat
Fritt att diskutera!
Melodifestivalen 2011
Melodifestivalen 2012
Melodifestivalen 2013
Tänkvärt
Från Youtube

Fotografier
Byggnader
Djur
Evenemang
Hästar
Macro
Människor
Natur
Sport
Tävlingsbidrag
Vardagligt
Övrigt


2013
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Nov, Dec

2012
Jan, Feb, Feb, , Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2011
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec

2010
Jan, Feb, Mar, Apr, Maj, Jun, Jul, Aug, Sep, Oct, Nov, Dec